.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمیسیون تلفیق حق رسیدگی به کلیات بودجه را ندارد

شمال نيوز- عضو کمیسیون تلفیق مجلس هشتم گفت: بر اساس قانون، کمیسیون تلفیق حق رسیدگی به کلیات بودجه را ندارد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمیسون تلفیق بودجه برابر قانون حق رسیدگی به کلیات بودجه را ندارد و تنها مسئول رسیدگی به گزارش کمیسیون ها و ارائه آن به صحن علنی مجلس است.

وی افزود: آئین نامه داخلی مجلس، از مبحث چهارم و ماده 212 نحوه بررسی بودجه سالیانه کشور و نظارت بر اجرای بودجه را مشخص کرده است.

یوسف نژاد گفت: در ماده فوق ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق را معین می کند که وظیفه آن تنظیم اصول و مفاد لایحه بودجه و ایجاد هماهنگی بین کمیسیون های تخصصی مجلس پس از تقدیم لایحه بودجه است.

وی بیان داشت: در بند 2 ماده فوق وظیفه کمیسیون های تخصصی تهیه گزارش بودجه و تقدیم آن به کمیسیون تلفیق در فرصت محدود پانزده روزه معین شده و در بند 2 این ماده وظیفه کمیسیون تلفیق رسیدگی به گزارش کمیسیون های تخصصی و تنظیم گزارش نهایی بودجه و تقدیم آن به مجلس شورای اسلامی در فاصله زمانی حداکثر پانزده روزه است.

نماینده سابق مردم ساری و میاندرود در مجلس شوری اسلامی گفت: مشاهده می شود که قانونگذار وظیفه کمیسیون تلفیق را صرفا رسیدگی به گزارش های کمیسیون های تخصصی و تهیه گزارش نهائی دانسته و بحث بررسی کلیات بودجه را جزو وظایف کمیسیون تلفیق ندانسته، ولی در بند 4 ماده 212 رسیدگی به کلیات بودجه را وظیفه جلسه علنی مجلس می داند که پس از تصویب کلیات ،پیشنهادات مربوط به درآمد ها و سایر منابع تامین اعتبار بودجه رسیدگی و سقف آن به تصویب می رسد و سپس پیشنهادهای مربوط به تبصره ها و ردیف ها رسیدگی می شود.

وی بیان داشت: با مقایسه وظیفه کمیسیون تلفیق بودجه و کمیسیون تلفیق برنامه در می یابیم که اگر قانون گذاری می خواست کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی شود باید در هنگام تنظیم وظیفه کمیسیون تلفیق بودجه آن را عنوان می کرد، کاری که در هنگام تنظیم وظیفه کمیسیون تلفیق برنامه انجام داده و وظیفه آن را بررسی کلیات برنامه دانست.

یوسف نژاد گفت: اگر قرار بود بحث و بررسی لایحه بودجه نظیر دیگر لوایح باشد دیگر شرایط خاص و مبحث خاص در آئین نامه برای لایحه بودجه جایگاهی نداشت و اگر قرار بود بحث گزارش در لایحه بودجه نظیر سایر طرحها و لوایح ماده 142 و تبصره آن مطرح باشد باید در مواد مربوط به بررسی بودجه اشاره می شده، چنانکه در این ماده به نظر کمیسیون ها مبنی بر رد یا مسکوت ماندن در طرح و لوایح را اشاره کرده است.

به گفته یوسف نژاد، در مبحث رسیدگی به لایحه بودجه در آئین نامه داخلی وظایف کمیسیون های اصلی و کمیسیون تلفیق صرفا گزارش دهی عنوان شده و در صحن علنی مجلس، مورد تصویب قرار می گیرد. بحث کلیات لوایح در مورد ضرورت بررسی آن در مجلس است که همه می دانند ضروری ترین و با اهمیت ترین مسئله قابل طرح سالانه در مجلس بودجه است که شامل عدد و رقم و چگونگی درآمدها و هزینه ها است./خ210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.